Scratch Rastgele Sayı ile Tahmin Oyunu
Bu yazımızda sizlerle scratch rastgele sayı ile tahmin oyunu kodlayacağız. Öncelikle şunu belirtelim. Bu oyun tasarımı ve kodlaması gerçekten çok basit işlemler içeriyor. Bu uygulamayı ve kod bloklarını sizlere anlatabilmek adına aşağıda bir video hazırladık. Video’ dan anlatmaya çalışalım.
Scratch Rastgele Sayı Oluşturma
Öncelikle şunu hatırlatalım. Bilgisayar sizin oluşturacağınız kod bloklarını her çalıştırdığınızda yeni bir rastgele sayı üretecektir. Scratch programında “İŞLEMLER” sekmesinin içerisindeki kod bloklarından “1 ile 10 arasında bir sayı tut” bloğunu kullanmanız yeterlidir. Ancak öncelikle bu oluşturulan rastgele sayıyı depolayacağımız bir “değişken” tanımlamamız gerekiyor. Bunun için de “Veri” sekmesindeki “Bir Değişken Oluştur” kod bloğunu kullanarak “tutulansayi” adında bir değişken tanımlıyoruz. Yani bilgisayarın rastgele oluşturduğu sayımız her defasında bu “tutulansayi” adlı değişken de tutulacaktır. Hatta bu tutulansayi değişkeninin değeri Scratch 2.0 programında sol üst köşede görüntülenir. Video’ nun en sonunda bu değişken değerinin gizlenmesini sağlayacağız. Çünkü zaten biz bu oyunda bu sayıyı tahmin etmeyi amaçlıyoruz.
Scratch Kullanıcı’dan Veri Alma
Bilgisayar tarafından tutulan sayıyı kullanıcının girdiği sayıyla karşılaştırmamız gerekiyor. Oyunumuzun mantığı zaten bunun üzerine kurulu. Ancak bunu yapabilmek için, kullanıcının da klavyeden bir sayı girmesi şart. Şimdi kullanıcıya hem bir mesaj yazıp, hem de veri girmesini sağlayan kod bloğunu gösterelim. Bu blok “Algılama” sekmesi altındaki “What’s your name diye sor ve bekle” bloğundan ibaret aslında. Kedimizin ya da kuklamızın hemen altında, program çalıştırıldıktan sonra bir giriş yapabilmek için kutucuk belirecektir. Buraya girdiğiniz veri “yanıt” adındaki hazır değişkene aktarılır. yanıt ve tutulan sayı eğer birbirine eşit ise öncelikle 8 nolu davulu, sonrasında da “Tebrikler….” mesajını vermesini sağlıyoruz. Bunu tam 5 kez yapıyoruz ki dikkat çekebilsin. Eğer değilse yani doğru tahmin edemediyseniz, bu kez 5 nolu davulu çalacak ve ekrana “Tekrar deneyin” mesajını verecek kodları da ekliyoruz. Tüm kod bloklarının doğru tahmin edilene kadar işlemesi için de “while” ya da ” e kadar” döngüsü olarak tanımlayabileceğimiz bloğu kullanmayı da unutmuyoruz.
Tasarladığımız ve kodladığımız Scratch Rastgele Sayı ile Tahmin Oyununa buradaki linkten ulaşabilirsiniz. Bir sonraki örnek scratch uygulamalarında ve oyun tasarımlarında tekrar görüşmek dileğiyle.
Not: Scratch Rastgele Sayı ile Tahmin Oyunu isimli makale özgün bir makaledir. Alıntı yapmadan kullanılamaz. @kodlamaegitimi.org