code org Kurs 3 Ders 15 – Sıçrama
Bu bölüm yani code org Kurs 3 Ders 15 adıyla hazırladığımız yazımızda artık bizden basit bir oyun programlamamız isteniyor. Verdiği blok kodlara göre şimdi hep birlikte en kolayından en zoruna kadar bir oyun nasıl programlanır birlikte inceleyelim.
code org Kurs 3 Ders 15 ve Oyun Programlama
Birinci bölümde şimdi code.org kurs 3′ de ilk defa yapacağımız bir blok kod bulunuyor. Yani ilk defa klavyedeki tuşlarımızı programlıyoruz. İşe öncelikle klavyemizdeki sol yön tuşu ile başlıyoruz. “sol oka basıldığında” yani klavye üzerindeki sol yön tuşuna basıldığında “sola ilerle” bloğunu ekliyoruz. Aynı işlemi Bölüm 2 için de gerçekleştiriyoruz. Bu kez sağ tuş için de sağa ilerle komutunu kullanıyoruz.
Bölüm 3′ de bu kez yukarı oku programlıyoruz. Bölüm 4 ‘de de aşağı oku programlıyoruz. Ancak bu bölümleri geçip bir sonraki bölümlere geçmek için tuşları test ederek, bayraklara ulaşmayı unutmayın.
Bu kez code org bize “top rakete vurduğunda” olayını veriyor. Bu işlemden sonra ne yapmasını istersiniz? Tabi ki topu zıplatıp karşıya göndermesini öyle değil mi? Bunun için gerekli kod bloğunu ve ekstra olarak çarpma sesi çal bloğunu da ekliyoruz.
Bu 6.bölümde bu kez topun duvara çarptığında ne yapmasını gerektiğini programlıyoruz. Bunun için yine topun zıplamasını istiyoruz ve gerekli kod bloğunu ilave ediyoruz.
Bölüm 7′ de üstteki kodlarımızla 5 ve 6.bölümdeki kodlarımızı aslında birleştirmemizi istemiş. Kod bloklarımızı aşağıdaki gibi programlıyoruz ve oyunumuzun ilk kısmını aslında tamamlıyoruz.
Oyunumuza Skor Ekleyelim
Bölüm 8′ de bizden ekstra olarak aslında “top hedefe vardığında” olayı eklenmiş. Bu olaydan sonra ne olmasını isterdiniz? Elbette ki puan yazılmasını istersiniz. Diğer türlü yani top sizin tarafınıza geçtiğinde de tam tersi karşı takımın puan almasını istersiniz. Bu durumda aşağıdaki kod blokları işinizi görecektir.
Bölüm 9′ da bizden “çalıştığı zaman” olayına “yeni top fırlat” komutunu eklememizi istiyor. Ancak bu kez yeni top fırlatma işlemi sadece burada değil, top raketi ıskaladığında ve top hedefe vardığında da gerçekleştirmesi gerekiyor. İlgili kod blokları aşağıdaki gibi olmalıdır.
Son bölümde code org bizden bütün kuralları uygulamamızı istiyor. Ben aşağıdaki kod bloklarını kullanmayı uygun gördüm. Siz de kendinize göre farklı kod bloklarını elbette kullanabilirsiniz.
Code org Kurs 3 Ders 15 ‘deki oyun kod bloklarının da sonuna geldik. Sizler de code.org’ un resmi web sitesi üzerinden Ders 15’ e erişmek için bu bağlantıyı kullanabilirsiniz. Sonraki derslerimizde sizlerle tekrar görüşmek dileğiyle.
Not: code org Kurs 3 Ders 15 – Sıçrama isimli makale içerisindeki anlatımlar özgün içeriktir. Alıntı yapmadan kullanılamaz. Ancak uygulamalar code.org geliştirme ortamından alındığı için aynı uygulamanın birden çok çözüm yolu da bulunabilir. @kodlamaegitimi.org